منور شایسته خود در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص وعده خدا در قرآن درخصوص سرنگونی اسرائیل اظهار کرد: قرآن کریم در آیه ۵ و ۶ سوره اسراء به سرکشی و فسادگری اول بنیاسرائیل در تاریخ اشاره کرده و میفرماید: فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَّنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُواْ خِلالَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْدًا مَّفْعُولاً * ثُمَّ رَدَدْنَا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ وَأَمْدَدْنَاکُم بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ وَجَعَلْنَاکُمْ أَکْثَرَ نَفِیرًا.مقصود از فسادگری و سرکشی اول بنیاسرائیل همان است که در تاریخ آمده است که بیت المقدس توسط داوود و سلیمان پیامبر (ع) ساخته شد؛ و بخت النصر پادشاه بابل در حدود ۵۸۷ قبل از میلاد بر آن هجوم آورد و آن را ویران کرد؛ و این شهر حدود پنجاه سال به همان حال باقی ماند تا زمان کورش پادشاه هخامنشی ایران که یهودیان را از اسارت نجات داد و فلسطین از نو آباد شد.
وی افزود: همچنین از واژه "عباداً لنا" استفاده میشود مردم (بابل) که به یهودیان حمله کردند مردمی باایمان بودند که خدا بهوسیله آنها از فسادگری یهودیان انتقام گرفت.
مدیر مکتب نرجس ادامه داد: از این آیات استفاده میشود که خدا پس از شکست سخت بنیاسرائیل در سرکشی اول، باز به آنان لطف کرد و به آنان قدرت و شوکت و نیروهای کارآمد عنایت فرمود و آنها را بر دشمنان پیروز ساخت و در این رابطه به آنان اموال داد تا اقتصاد آنان قوی شود و نیز به آنان پسرانی عنایت کرد تا نیروی جنگی کارآمد داشته باشند.
شایسته خو بیان کرد: این آیات، به ذکر گوشهاى از تاریخ پر ماجراى بنیاسرائیل پرداخته و سخن از دو انحراف اجتماعى بنیاسرائیل دارد که منجر به فساد و برتریجویى آنها گردید و به دنبال هر یک از این دو، خداوند مردانى نیرومند و پیکارجو را بر آنها مسلّط ساخت تا آنها را مجازات کنند و به کیفر اعمالشان برسانند.
وی افزود: تاریخ پر ماجراى بنیاسرائیل، فراز و نشیب بسیار دارد، و پیروزیها و شکستها در آن فراوان دیده میشود، اما اینکه قرآن در این آیات به کدامیک از این حوادث اشاره کرده، در میان مفسران گفتوگوی بسیار صورت گرفته است، که به عنوان نمونه مواردی را اشاره میکنم:مورد اول. آنچه از تاریخ بنیاسرائیل استفاده میشود این است که نخستین کسى که بر آنها هجوم آورد و بیت المقدس را ویران کرد، «بختالنصر» پادشاه بابِل بود و هفتاد سال بیت المقدس به همان حال باقى ماند تا یهود قیام کردند و آنرا نوسازى نمودند.
مدیر مکتب نرجس با بیان تفسیر آیاتی از قرآن درخصوص نابودی صهیونیسم تصریح کرد: دومین کسى که بر آنها هجوم برد قیصر روم «اسپیانوس» بود که وزیرش «طرطوز» را مأمور این کار کرد. او به تخریب بیت المقدس و تضعیف و قتل بنیاسرائیل کمر بست، و این واقعه حدود یکصد سال قبل از میلاد مسیح بود. بنابراین، ممکن است دو حادثهاى که قرآن به آن اشاره میکند همان باشد که در تاریخ بنیاسرائیل نیز آمده است؛ زیرا حوادث دیگر در تاریخ بنیاسرائیل آنچنان شدید نبود که حکومت آنها را به کلى از هم متلاشى کند، ولى حمله بختالنصر، قدرت و شوکت آنها را به کلى درهم کوبید، تا «کوروش» پادشاه ایران روی کار آمد. پس از آن بنیاسرائیل مجدّداً به قدرت رسیدند و این وضع ادامه داشت تا بار دیگر قیصر روم بر آنها هجوم برد و حکومتشان را متلاشى کرد و این آوارگی همچنان ادامه یافت تا در این اواخر که به کمک قدرتهاى جهانخوار و استعمارگر، حکومتى براى خود دست و پا کردند.
شایسته خو همچنین در خصوص تشکیل اسرائیل بیان کرد: برخی نیز احتمال دادهاند، این دو حادثه مربوط به رویدادهاى بعد از جنگ جهانى دوم و تشکیل حزبى به نام «صهیونیسم» و تشکیل دولتى به نام «اسرائیل» در قلب ممالک اسلامى است. منظور از فساد اول بنیاسرائیل و برتریجویى آنها همین است و منظور از انتقام اولى آن است که ممالک اسلامى در آغاز که از این توطئه آگاه شدند دست به دست هم دادند و توانستند بیت المقدس و قسمتى از شهرها و مناطق فلسطین را از چنگال یهود بیرون آورند، و نفوذ یهود از مسجد اقصى به کلى قطع شد. منظور از فساد دوم هم، هجوم بنیاسرائیل با اتکاى نیروهاى استعمارى جهانخوار و اشغال سرزمینهاى اسلامى و گرفتن بیت المقدس و مسجد الاقصى است.
وی افزود: لذا باید مسلمانان در انتظار پیروزى دوم بر بنیاسرائیل باشند، بهطورى که مسجد اقصى را از چنگال آنها بیرون آورند و نفوذشان را از این سرزمین اسلامى به کلى قطع کنند، این همان چیزى است که همه مسلمین جهان در انتظار آنند و وعده فتح و نصرت الهى نسبت به مسلمانان نزدیک است،طبق وعده قطعی خداوند بندگان خالص خداوند که صاحب اقتدار هستند علیه یهود بپا میخیزند و اسرائیل را نابود میکنند.